روف گاردن

فرهنگ باغچه های پشت بام چقدر پیشرفت کرده است؟

در طی قرنهای متمادی که باغهای بام و فضای سبز پشت بام یا روف گاردن تقریبا فراموش شده بود ، فرهنگ باغ یونان باستان و روم باستان در دوره رنسانس در کنار بقیه فرهنگ کلاسیک احیا شد.

با مشاوران ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان شما را راهنمایی کنند:
برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۲۱۱۱۹۹۵۴ و یا با تلفن ۰۲۱۲۲۸۴۰۴۰۷ تماس بگیرید. مشاوران ما بطور رایگان در اسرع وقت شما را راهنمایی می نمایند.

باغ بام یا روف گاردن باشکوه ابتدا در فلورانس ، رم و ونیز کاشته شد ، اما به زودی در سایر شهرهای بزرگ اروپایی نیز کاشته شد. در این میان دانش گیاهشناسی و باغداری بهبود یافته است. به دست آوردن گیاهان عجیب و غریب از مکانهای دوردست آسانتر شده بود. نمونه های جالبی از باغ های پشت بام ایجاد شده است ، از جمله ویلا Careggi (حدود ۱۴۰۰) ، موزه رومی کاردینال آندره della Valle و کاخ دوک مفاعی در Verona (هر دو در حدود ۱۵۳۰).

باغهای تراسیده نورنبرگ قیصربورگ از فردریش سوم و همچنین پارک بورومئو در لاگو مگگیور برای شبیه سازی باغات معلق طراحی شده اند. آنها نیز با درختان ، تاکها و بوته های زیبا و باغهای ادویه جات کاشته شدند و مورد تحسین معاصر قرار گرفتند.

سقف خانه های پاتریشیای رومی نیز گاه با اسلحه با گیاهان تزئین می شد. احتمالاً به دلیل بالا بودن قیمت زمین ، صاحبان ویلاهای رومی باغها را به جای آنکه روی زمین قرار بگیرند ، باغ های خود را بر روی سقف خود قرار می دهند تا مسکن زندگی داخلی آنها را تکمیل کنند. آنها گلدان ها ، بوته ها ، گیاهان کوهنوردی و حتی درختان میوه را در گلدان های بزرگ کاشتند و پاسیون سقف را به باغهای زیبا تبدیل کردند.

مقبره آگوستوس در رم شهرت جهانی داشت. تراس های گرد در تپه ۴۴ متری بالاتر از بنای مرمر ساخته شده است که سرو های روی آنها رو به رشد است. این واقعیت که برخی از سقف ها نیز دارای حوضچه ماهی بر روی آنها بودند ، این ایده را به ما می دهد که فرهنگ باغچه های پشت بام چقدر پیشرفت کرده است!

تکانه های جدید در رنسانس

آب و هوای معتدل جنوب با سبک مسطح ساخت و ساز معمول در آنجا ، امکان استفاده از سطوح سقف را برای تکمیل فضای ایده آل فضای داخلی فراهم ساخته است. فرهنگ باغ سقف محدود به ثروتمندان نبود ، بلکه در محافل دهقانان یا طبقه متوسط ​​نیز رواج داشت. هافمن حتی باغهای پشت بام را به عنوان “محصول مهمی از جنوب” می بیند. بعداً ، آنها به عنوان بخشی از معماری مدرن به مناطق شمالی دیگر گسترش یافتند. معماری مدرن که خواستار بهره‌برداری از مناطق بام بود ، زمینه را برای فضای سبز امروز سقف فراهم کرد.

درباره نویسنده

پشتیبان سایت

پاسخ دهید