روف گاردن در زمان های قدیم چگونه بوده است؟

در طول تاریخ همیشه سقف های سبز با انواع مختلف وجود داشته است. تا همین اواخر ، آنها فراموش شده بودند یا در گمنام فرو رفته بودند ، فقط برای “کشف دوباره” و توسعه بیشتر.

با مشاوران ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان شما را راهنمایی کنند:
برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۲۱۱۱۹۹۵۴ و یا با تلفن ۰۲۱۲۲۸۴۰۴۰۷ تماس بگیرید. مشاوران ما بطور رایگان در اسرع وقت شما را راهنمایی می نمایند.

فضای سبز پشت بام (روف گاردن)، باغچه های پشت بام ، مناظر بام در برابر پیشینه های مختلف فرهنگی و مالی ایجاد شده است ، همیشه بسته به محیط اطراف ، عوامل محدود کننده آن را در محل قرار می دهد. مناظر پشت بام مناظر معمولی سبز نیستند ، اما مناظر کشت شده ای هستند که با شکل خاص سقف و نوع پوشش سقف مشخص می شوند.

دوره قبل از میلاد
منشاء فضای سبز و استفاده از سقف به گذشته های دور باز می گردد. برخی از کارشناسان معتقدند که رسم “کاشت باغهای حلق آویز روی طاقها یا سقفها” در مشرق زمین تکامل یافته است.

در اوایل ۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیحی ، گزارش هایی از باغ بام یا روف گاردن در مشرق زمین وجود دارد. شرایط آب و هوایی ، مصالح ساختمانی و سبک زندگی باعث شده است تا سبک های معماری متناسب با منطقه باشند ، از جمله موارد دیگر با سقف های مسطح و استفاده از مناطقی که این پیشنهادها ارائه می دهد.

مشهورترین نمونه آن در قرن ششم قبل از میلاد به وجود آمد. پادشاه آشور ، نبوچادنصر ، باغهای معلق آویز نصب شده برای همسرش سمیرامیس را بر قسمتهایی از کاخ بابل نصب کرده بود.

این باغ ها یکی از هفت عجایب جهان باستان به حساب می آمدند.

آنها بیش از ۴۰ در ۵۰ در ۴۰ متر یا مساحت ۲۰۰۰ متر مربع امتداد داشتند. با این حال ، صحبت از باغهای “حلق آویز” گمراه کننده است ، زیرا نصب باشکوه بر روی یک ستون استوار استوار بوده و در پله ها بالا می رود. درختانی که در گرما روزها سایه افکنده ، بوته های فوق العاده شکوفه ، گیاهان کوهنوردی و باغ های ادویه جات معطر ، چشم و بینی را با رنگ و عطرشان مجذوب خود می کردند.

بالاترین تراس بین ۲۰ تا ۳۰ متر ارتفاع و تراسهای فردی با عمق حدود ۳٫۵ متر بود. توضیحات مبانی محکم آب آنها با لایه هایی از پانل های آسفالت ، آجر و ملات ثابت می کند که آنها باید از باغ های پشت بام یا روف گاردن بوده اند که به یک پایه مستحکم و همچنین به آب و مراقبت مداوم احتیاج داشته اند. یک سیستم آبیاری مبتکرانه ، با گرفتن مستقیم آب از فرات ، شکوه و جلال را حفظ کرد.

بسیاری از نقاشی های مینیاتوری مشهور بیزانس و هندی ، باغ ها و پاسیوی های سرسبز را به تصویر می کشند. آنها تصور ناخوشایندی از چگونگی گسترش مفهوم باغ بام ارائه می دهند.

تحت تأثیر مشرق زمین ، فرقه آدونیس به جهان یونانی-رومی منتقل شد و همراه با آن رسم کاشت باغهایی در بامهای مسطح. خدای ققنوس آدونیس سمبل ایجاد و فروپاشی طبیعت بود. هر ساله ، مرگ مکرر وی در مناطق بام و بالکن های تزئینی تزیین می شد.

درباره نویسنده

پشتیبان سایت

پاسخ دهید